Rygsmerter

Vi hjælper dig med dine rygsmerter

Hvad er rygsmerter

Ryggen er meget stærk og igennem tiden vil man belaste ryggen i forkert arbejdsstilling, akutte skader eller andre ting som vil slide på ryggen. Hav tillid til din ryg fordi den er meget stærk også selvom den nogen gange kan virke lidt svag. 80% af alle danskere har oplevet at have rygsmerter i større eller mindre grad. I omkring 90 procent af tilfældene er rygsmerterne ufarlige, og er hverken et tegn på sygdom eller skade. Ca 50% af dem der får rygsmerter kommer smerterne igen uden det er tegn på sygdom eller skader. Rygsmerterne kan strække sig over en lange perioder men det behøver ikke at være ens betydende med at der er noget alvorligt galt og i langt de fleste tilfælde ville smerterne forsvinde af sig selv. Det skal dog siges at man skal ikke undervurdere sine smerter fordi det er kroppens signal til dig om at her er noget vi skal holde øje med. Rygsmerter er en bred betegnelse og kan og kan være mange ting. I de fleste tilfælde skyldes smerterne diskusprolaps, forkert arbejdstilling, akut hold i lænden, sammenfald i ryggen. Der er en række betegnelser for hvad man kalder de forskellige rygsmerter. Så som hekseskud, low back pain, lumbago, lændehold, facetsyndrom og myoser. Der er altid en god ide at fortsætte sit arbejde hvis det er muligt. Det er bevist at sygemeldte er længere om at blive raske end hvis de havde forsat med at arbejde i det at bevægelse i ryggen styrker den. Så hav tillid til din ryg fordi den er meget stærk.

Hvad kan Massage gøre ved dine nakkesmerter?

Vi vil altid prøve at lokalisere hvor smerterne er, hvor de kommer fra og hvad de skyldes. Har du stålinger ned i benet eller ud i armene/fingrene eller er der andre symptomer. Når vi er blevet klogere på dine smerter vil vi sikre os at der ikke er alvorligere problemer det er derfor vigtigt at oplyse alle smerter og symptomer. Vi vil så massere med fokus på det berørte område. Vi er kendte for at tage fat og derigennem effektivt behandle dine smerter. Hvis det er nødvendigt vil du blive vist en øvelse som du kan tage med hjem og som vil hjælpe dig i hverdagen. Massage er et meget effektiv værktøj mod rygsmerter og mange klienter er blevet helbredt for deres smerter med massage.

Her er nogen gode øvelser, du selv kan lave

  • ​I denne øvelse skal du ned på alle fire, så du støtter på dine knæ og albuer/underarme. Rund ryggen så meget du kan. Hold stillingen i et par sekunder. Svaj derefter ryggen, så meget du kan. Hold også denne stilling i et par sekunder. Gentag øvelsen fire-fem gange.
  • Begynd denne øvelse med at sidde på knæene. Før derefter langsomt kroppen frem og ned mod gulvet. Lad hovedet hvile mod underlaget og rund ryggen. Du må selv vælge, om dine arme skal placeres bagud eller fremad. Gentag øvelsen fire-fem gange.
  • Sæt dig på en stol med fødderne placeret på gulvet. Placer den ene albue på modsatte knæ. Skub albuen ud over knæet, så du får strakt de skrå rygmuskler ud. Gentag med den modsatte albue og knæ. Giv hver side fem omgange.​

Bestil din tid og få behandlet dine rygsmerter

Share This